Cascada Valea Spumoasă

Cascada Valea Spumoasă  este ultima cascadă văzută și asta chiar înainte de sfârșitul anului trecut. Aceasta se află în Parcul Natural Bucegi, în zona stațiunii Bușteni.

Fiind în trecere prin Bușteni, am zis că merită să fac un popas de o zi să dau o fugă până la Cascada Valea Spumoasă. Cu ocazia asta am mers apoi și la Urlătoarea, pe aceasta din urmă văzând-o și alte dăți.

Inițial avusesem vise mari legate de Bușteni: voiam să urc cu telecabina pe platou, la Babele. Aveam de gând să rămân la cabana Babele iar noaptea să mă trezesc în speranța unui cer senin ca să pot vedea și fotografia Galaxia Calea Lactee. Între timp aflasem că galaxia nu răsare până la primăvară. Mai concret, nu se poate vedea centrul ei, acea zonă mai luminoasă care apare în pozele de pe net. Am și eu câteva pe site. Uite aici una în acest articol despre Enisala.

Fiind foarte frig și vânt destul de serios, telecabina nu funcționa așa că nefiind pregătit ca la carte, n-am urcat pe platou. Așa că am făcut rapid traseul celor două cascade și apoi via Cluj.

Crucea Eroilor

Muntii Bucegi

Cascada Valea Spumoasă este o cădere de apă răsfirată și relativ mică. Neavând debit mare nu e prea impresionantă dar o plimbare în natură pe aici e binevenită.

Cascada Valea Spumoasă

Traseul este ușor și destul de scurt. Am făcut jumătate de ceas în plimbare lejeră. Acesta începe chiar din spatele hotelului Silva, de unde se ia și telecabina. Se merge 5 minute până la intrarea în pădure, unde avem indicatoare cu marcajele: cruce albastră pe Valea Jepilor Mici și spre Cascada Valea Spumoasă iar punctul roșu spre Cascada Urlătoarea, cea mai cunoscută cascadă din Bucegi.

Am luat-o încet pe cruce albastră și după 20 de minute prin pădure am făcut dreapta pe pârâul Valea Spumoasă. E traseu bătătorit și deși nu mai e marcat, n-ai cum să-l greșești.

Peisajele din zonă mi s-au părut rupte parcă dintr-un film misterios, aveam ceață, zăpadă, nori care se deplasau relativ repede pe cer. Frumoasă atmosferă de decembrie. Între timp m-am și încălzit bine că aveam pe mine tot ce găsisem prin mașină. Mai ceva ca Baba Dochia. 😛

Cascada Valea Spumoasă

Chiar înainte de Cascada Valea Spumoasă se află și refugiul Salvamont Bușteni. Acesta era închis și nici urmă de picior de om. Probabil jandarmii erau pe trasee. Tot timpul când îmi amintesc de acești oameni simt doar respect pentru ceea ce fac ei…

Revenind, Cascada Valea Spumoasă se află după refugiu la 1 minut. Se poate zări ușor. Cum ziceam, nu e așa impresionantă ca altele dar se pot face poze frumoase și aici. Primăvara, după topirea zăpezilor, cu siguranță arată mult mai bine.

Altitudinea la care se află cascada e undeva între 1150-1200 de metri, ceva de genul. N-am altimetru să zic exact, poate mi-oi la și eu unul curând. 😊

Cascada Valea Spumoasă

Valea Spumoasă are mai multe căderi de apă aici, două dintre ele fiind evidente. Am rămas vreo jumătate de oră prin zonă să admir locul și să fac poze.

După ce m-am săturat, am luat-o ușor la vale ca să fac traseul spre Urlătoarea. Nefiind așa cunoscută, Cascada Valea Spumoasă nu este foarte vizitată. Pe traseu am întâlnit doar 4 oameni, comparativ cu Urlătoarea, unde cred că am văzut vreo 40-50 în total. Ambele trasee durează cam o oră dus-întors.

Prin zonă se pot vedea următoarele:

– în apropiere: Stațiunea Bușteni, Cascada Urlătoarea, Poiana Țapului, Valea Jepilor, Castelul Cantacuzino.

– puțin mai departe: Babele și Sfinxul din Bucegi, Crucea Eroilor, Vârful Omu, Mânăstirea Caraiman, Castelele Peleș, Pelișor, stațiunile Sinaia, Azuga.

Activități ce se pot face  în zonă/la Cascada Valea Spumoasă:

– drumeții montane, urcare cu telecabina pe Platoul Bucegi, poze și filmări, relaxare, ski pe pârtia Kalinderu.

Dacă îți plac articolele mele sau le consideri folositoare, mă poți urmări și pe pagina de Facebook (nu uita de Like :P). De asemenea, avem și un grup dedicat unde poți posta și tu poze, clipuri, impresii, articole sau întrebări cu și despre țara noastră dragă. Te aștept.