Lacul Drăgan

Lacul Drăgan, denumit și Floroiu, este unul dintre cele mai mari lacuri de acumulare din județul Cluj. Nu știu cum este pentru restul țării, dar cred că majoritatea clujenilor au auzit de Valea Drăganului. O zonă deosebit de frumoasă, pe alocuri sălbatică, perfectă pentru o retragere de weekend.

Deși la barajul și Lacul Drăgan am ajuns de vreo 3 ori în ultimii ani, pe Valea Drăganului mai în aval, am fost prima dată când aveam 5 ani. Fusesem într-o excursie cu grădinița și-mi amintesc perfect că aici am văzut primul șarpe. Era un șarpe de apă care panicase copiii. Deci pasiunea mea pentru reptile are ani serioși în spate. 🙂

Lacul Drăgan se află la aproximativ 90 de km de Cluj-Napoca.   E ceva de mers, dar eu zic că merită. Traseul pe scurt, sună cam așa: Cluj-Napoca – Huedin – Poieni, virat stânga spre Valea Drăganului – Lunca Vișagului – Barajul și Lacul Drăgan.

Lacul Drăgan

Zona este pitorească, cu dealuri împădurite, apa văii care te însoțește în permanență și aer curat. De poveste peisajul; șoseaua liberă, vremea excelentă, totul era perfect. Un traseu numai bun pentru cicloturism. 🙂

Valea Draganului

Barajul Drăgan este situat chiar după confluența râurilor Drăgan și Sebeșel. Acest aspect se poate observa perfect dacă vă urcați pe dealul din  apropierea barajului. De fapt aici sus, pe deal m-am urcat și eu pe un bloc imens din beton pentru a putea admira barajul și lacul. Munții care se văd de aici din zonă sunt Munții Apuseni.

Lacul Drăgan

Barajul seamănă cu cel de la Tarnița, dar e mai înalt și mai lung. Are 120 de metri înălțime și o lungime impresionantă de aproape jumătate de kilometru – 424 de metri mai exact. Lacul de acumulare rezultat are  suprafață de 300 de hectare.  Este unul dintre cele mai mari baraje din țara noastră.

Barajul Drăgan

Barajul Dragan

Lacul Drăgan este perfect pentru iubitorii de natură, pasionații de drumeții sau pescari. Apele lacului sunt populate cu păstrăv, clean și alți pești răpitori. Zona este ideală pentru relaxare, nefiind foarte mult umblată. Eu am fost și mai departe de baraj până la coada lacului, dar drumul este relativ rău, iar brazii și stâncile de pe marginea drumului îți lasă impresia că pot pica în orice clipă. De fapt acesta este și motivul pentru care la ultima tură aici am renunțat după doar un km parcurs și am făcut cale întoarsă. Fusese o super furtună și brazi groși au fost rupți efectiv ca niște scobitori.

Lacul Drăgan

Drumul până la baraj este bun. Pentru cei ce nu știu, dacă se merge pe drumul forestier de după baraj se poate ajunge la una dintre cele mai frumoase cascade ale Apusenilor: Cascada Moara Dracului. Dacă se merge mai departe, se poate ajunge la Stâna de Vale. De aici din zonă se pot face trasee spre Vlădeasa, Cascada Vălul Miresei și multe altele. Dacă se continuă cu șoseaua, se ajunge în Remeți, pe Valea Iadului, o altă vale superbă unde am fost acum 10 ani.

Lacul Drăgan oferă nenumărate oportunități de recreere. Trebuie doar să vii până la el. Merită și numai pentru panorama absolut spectaculoasă de pe dealul vecin. Majoritatea pozelor de pe net sunt făcute de aici. În poza de mai jos se vede blocul de beton de care spuneam.

Barajul Floroiu

Dacă ar fi mai aproape de orașele mari cu siguranță ar fi foarte vizitat, așa însă, Lacul Drăgan rămâne mai sălbatic oarecum dar mai curat, mai nepoluat, ceea ce este excelent. La vară s-ar putea să ajung din nou aici pentru drumeții. Mai vedem.

Lacul Drăgan

Ca și faună, prin zona lacului sunt cam de toate, de la urși, lupi, râși, căprioare, reptile și păsări răpitoare. În scurtele drumeții făcute pe aici nu am reușit să pozez decât reptile și fluturi. 🙂

Prin zonă se pot vedea următoarele:

– în apropiere: lacul și barajul, coada lacului, case tradiționale de pe Valea Drăganului.

– puțin mai departe: Cascadele Moara Dracului, Miss, Săritoare Ieduțului, Vălul Miresei, Stâna de Vale, Cetatea Bologa.

Activități ce se pot face la Lacul Drăgan:

– plimbări cu barca, pescuit, camping, drumeții montane, relaxare, observarea faunei și florei locale.

2 Comments
  • marius tipa
    Posted at 12:29h, 18 iunie Răspunde

Am trecut fix pe langa el, imi vine sa turb ca nu am gasit articolul vostru mai devreme,

• Cristi
      Posted at 23:34h, 21 iunie Răspunde

Regretele tardive nu aduc nimic bun. Pe data viitoare veți ști, lacul e tot acolo, deci… 🙂